Search This Blog

Friday, August 2, 2013

Telah sejauh ini...

Alhamdulillah..

sempena hari baik bulan baik dan bakal menjelang hari gemilang umat Islam ni saya terasa dan tergerak hati untuk membuat post & entry baru di dalam bahasa Melayu walaupun saya bukan bangsa Melayu..sekali sekala kan?

hari ni macam biasa saya bergerak ke tempat kerja dengan aura awan hitam menyelubungi kawasan yang dituju..well, istilah untuk menggambarkan kegerunan office ni..haha.. sebenarnya tak adalah seteruk itu just kidding..but sometimes it does feel like that..... ok MOST OF THE TIME!

apa yang mahu saya kongsikan adalah sedar tak sedar sudah sejauh ini langkah saya di dalam kerjaya PTD ni, ingat tak entry saya terdahulu yang cakap pasal proses pengambilan PTD & PAC untuk kelayakan PTD? yes now that i am in the service..after been thorough all the challenges saya bermacam2 perasaan yang saya jalani dan tempuhi..

Adakala saya menjadi pelik..kenapa skim ni jadi rebutan, dream job..asal sebut PTD mesti orang impressed.. well saya yang dalam perkhidmatan ini sesungguhnya tau apa disebalik gah nama PTD itu..tak semudah dna tak seindah yang disangka KALAU anda tidak kuat! mental, fizikal  dan rohani memang susahlah jadi PTD.. bukan setakat IQ, skill dan keistimewaan kita yang di ingini tetapi persistence & ketabahan serta kekuatan kita menahan segala cabaran..PTD ni terlalu mencabar jugaklah..itu yang orang ramai tak tahu..kesanggupan kita untuk berdepan dan menyelesaikan isu-isu dengan cepat dan tepat..isu-isu ni pulak berkait rapat dengan kebajikan rakyat dalam masa yang sama menjaga kepentingan Kementerian..aduhhh kadang2 saya rasa mau berhenti saja...

Tapi KAWAn kadang2 membuatkan saya ingin dan mahu terus tetap...hah..cakap pasal kawan ni kan.....nanti sambunglah hahhaha..kawan oh kawan!

No comments:

Post a Comment